کیچن سافت - طراحی کابینت آشپزخانه

نرم افزار طراحی کابینت آشپزخانه فارسی با آموزش

کیچن سافت - طراحی کابینت آشپزخانه

نرم افزار طراحی کابینت آشپزخانه فارسی با آموزش

نکاتی درباره انتخاب کابینت مناسب

نخستین نکته در انتخاب کابینت این است که چه نوع کابینتی بهترین کارآیی را برای کاربرد ویژه ی شما دارد. بطور کلی می توان کابینت ها را از حیث سفارشی بودن و قیمت به ۳ دسته طبقه بندی کرد:


بر روی ادامه مطلب کلیک نمائید



اندازه و شکل این کابینت ها مطابق استانداردهای متداول است. چون ابعاد قطعات این نوع کابینت، استاندارد است و تقریبا بصورت پیش ساخته وجود دارند، معمولا اگر سفارشی از این نوع، به کارگاهی برسد، همان روز و یا حداکثر ظرف چند روز نصاب می تواند آن را برای مشتری نصب کند. ابعاد و اندازه ها و همچنین شکل و حالت این نوع کابینت کاملا محدود است؛ ولی نقطه قوت این نوع کابینت ها در قیمت رقابتی آنهاست که برای همه مناسب است.

در این نوع کابینت ها، مشتری می تواند از بین دو گزینه ی اندازه و شکل، یکی را با توجه به بودجه و موقعیت آشپزخانه اش انتخاب کند. معمولا این نوع کابینت را پس از آن که سفارش به کارگاه رسیده باشد می سازند و قطعات آن را بصورت از پیش ساخته آماده نمی کنند؛ از این رو، زمان آماده سازی این نوع کابینت بیشتر از کابینت های معمولی خواهد بود. وجود چند گزینه ی شکل و اندازه در این نوع کابینت ها باعث می شود مشتریان امکان انتخاب بیشتری داشته باشند؛ ولی از طرف دیگر، به دلیل اعمال نظر مشتریان در انتخاب شکل و اندازه ی دلخواه، قیمت بالاتری نیز دارند.

این نوع کابینت ها، دست ساز بوده و تقریبا به هر شکل و حالتی که مشتری مایل باشد در می آیند. یک گوشه یا فضای بد شکل با ابعاد نامتعارف در آشپزخانه ی شما ممکن است با کابینت های معمولی و نیمه سفارشی همخوانی نداشته باشد، ولی کابینت سازان سفارشی تقریبا با هر شکل و حالتی می توانند کار کنند و نقطه نظرات شما را برآورده کنند.البته از طرف دیگر باید گفت که این نوع کابینت ها گران ترین نیز می باشند؛ البته قیمت نهایی آن با توجه با اندازه، مواد مصرفی و گزینه های انتخابی، متغیر خواهد بود. زمان ارسال و نصب سفارش نیز با توجه به برنامه ی کاری کابینت ساز متفاوت خواهد بود.
● ملحقات و لوازم جانبی بکار رفته در کابینت ها
اینک بیایید کمی بر روی ملحقات و لوازم جانبی آشپزخانه صحبت کنیم. همانطور که انتظار داریم، کابینت های سفارشی، دامنه ی گسترده ای از انواع ملحقات و لوازم جانبی را ارایه می دهند. ولی این بدان معنا نیست که کابینت های معمولی، هیچگونه لوازم جانبی ندارند، بلکه با نصب انواع قفسه، سینی، کشو و غیره به کابینت های معمولی می توان کارآیی آنها را تا حدود زیادی افزایش داد.
● یراق آلات بکار رفته در کابینت ها
یراق آلات زیبا همچون طلا و آلات تزئینی هستند که آدمی برای زیبایی به خود می آویزد. حتی ساده ترین کابینت های معمولی نیز با استفاده از قفل و دستگیره های زیبا و جالب توجه، نمای خوبی پیدا می کنند. یراق آلات در واقع وظیفه ای دوگانه برعهده دارند: نخست انجام وظیفه محوله و دوم افزودن زیبایی به کابینت. توجه داشته باشید که یک دستگیره بسیار زیبا و ظریف که در عمل ممکن است از فرط ظرافت بشکند، به هیچ کار نمی آید چراکه نخواهد توانست وظیفه ی محوله که همانا باز کردن درب قفسه یا کشوهای کابینت است را انجام دهد.
یراق آلات مخصوص نیز وجود دارد که برای افرادی با نقص عضو و یا محدودیت فعالیت های فیزیکی ساخته شده است

● انتخاب پیشخوان آشپزخانه
وقتی تصمیم گیری بر روی نوع کابینت مناسب انجام شد باید پیشخوان نیز انتخاب کرد تا آشپزخانه تکمیل شود. جنس مصرفی و قیمت انواع پیشخوان ها متفاوت است و ممکن است حتی ترکیب بندی کلی آشپزخانه ایجاد کند جنس پیشخوان از بیش از یک ماده ساخته شود. ۱) کابینت های معمولی ۲) کابینت های نیمه سفارشی ۳) کابینت های سفارشی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد